שרינק מאמר כללי בנושא

מכונות שרינק מאפשרות לארוז סוגים שונים של מוצרים באופן מדויק ובהתאמה ספציפית לצרכי הלקוחות וקהל היעד. עם זאת, גם מי שזקוק לפתרונות אריזה כאלה לא תמיד יודע להצביע על יתרונות השיטה ולכן כדאי להכיר אותה לעומק

מכונות אריזה משולבות בסוגים שונים של פסי ייצור. אפשרות אחת היא לשלב את המכונה בתוך פס הייצור של החברה הקיימת, כמו למשל במפעלי תעשייה או במחסנים מתעשיית פארם והקוסמטיקה. אפשרות אחרת היא לדאוג רק לייצור של המוצר ולאחר מכן להעביר אותו לחברת אריזה, שלאחר מכן תדאג גם לארוז אותו וגם לשלוח אותו אל המשך התהליך הלוגיסטי של השינוע. בכל מקרה, מה שחשוב לשים לב אליו זה גם האופן שבו בוחרים לארוז את המוצר.

אחת השיטות הפופולאריות לאריזת סוגים שונים של מוצרים מכונה שרינק והיא מתבצעת עם מגוון רחב של מכונות. בעזרת המכונות ניתן לארוז מוצרים בגדלים משתנים ולהיצע גדול של שימושים, כמו גם להשיג יתרונות פונקציונאליים. בנוסף, את הטכניקה הזו ניתן ליישם באמצעות מכונה ידנית, חצי אוטומטית או אוטומטית.

מה היתרונות של השיטה?

בשביל להבין את היתרונות של שרינק צריך לדעת מה עושה המכונה שמיישמת את השיטה הזו. בפועל, מדובר על מכונה שיש לה כמה תפקידים שמבוצעים אחד אחרי השני ובצורה כרונולוגית מסודרת למדי:

א. ייצור שקית לפי מידות – בשלב הראשון המכונה משתמשת בניילון על מנת לעטוף את המוצר ולבדוק מה המידות שלו. בזכות העובדה שהמכונה מתאימה את השקית לפי מידות המוצר, היא למעשה חוסכת בהוצאות ומונעת בלאי ושחיקה.

ב. חימום של השקית – בשלב השני מעבירים את המוצר עם השקית המותאמת אליו אל תוך מנהרת חימום. בתוך מנהרת החימום, השקית נצמדת למוצר ושומרת עליו. כך גם חוסכים מקום יקר ערך באריזה של כמה מוצרים בעת ובעונה אחת ומקלים על העמסה או פריקה שלהם מתוך משאיות השינוע.

ג. חיבור מוצרים למבצעים – בשלב השלישי אפשר לבחור האם לחבר יחד כמה מוצרים שונים שנעטפים בנפרד. זה למשל מה שעושים עם מבצעים של 2 במחיר 1, או במקרים שבהם רוצים לשווק מוצרים חדשים יחד עם מוצרים מוכרים יותר.

איזה מוצרים הכי כדאי לארוז בשיטה של שרינק?

מכונות שרינק הן חלק חשוב בתעשייה הקלה והכבדה ויש להן נוכחות ראויה לציון גם בתחומי חקלאות. ברוב המקרים, משתמשים בשיטה הזו על מנת לארוז פירות, ירקות ומאכלים ואפשר לנצל את היתרונות שלה גם באריזת חומרי ניקוי בצורה בטוחה וסטרילית. 

לשם השוואה, שימושים אחרים לגמרי בשיטה הזו יתאימו עבור מגזינים וספרים ויש מקרים שבהם אורזים בנגיעה ישירה את המוצר – לעומת מקרים שבהם אורזים רק מסביב לתבנית או לקופסאות קרטון. מבחינת היצרן, השאלה באיזה סוג של אריזה להשתמש היא פונקציה של אופי המוצר ושל צרכי קהל היעד.

בחירת מכונות שרינק

כפי שאפשר להבין, את הפעולה של השרינק צריך בצע במכונות שמיועדות לכך. אם רוצים לשלב את המכונות בפס הייצור של המפעל, רצוי להחליט האם לעשות את זה בעזרת דגם ידני ולאחר מכן להשוות את המפרט שלו לדגם חצי אוטומטי או אוטומטי. ברוב המקרים, היתרון של הדגם הידני יהיה מחיר אטרקטיבי – אך החיסרון יהיה צורך במאמץ פיזי.

אפשרות אחרת היא להעביר את המוצרים מיד אחרי פס הייצור אל חברת אריזה. במקרים כאלה, חברת האריזה היא זו שבוחרת גם את המכונה וגם את השיטה. כאשר החברה אורזת היטב את המוצר, היא חוסכת ללקוחות זמן וכסף. 

Leave a comment