מכונות ואקום סטארפק

מכונת ואקום היא אחת המכונות החשובות ביותר לאריזת מוצרים. מדוע?

מהן מכונות ואקום וכיצד הן פועלות?

מכונות ואקום משמשות בדרך כלל לאריזה. מכונות אלו יכולות להיות כל כך יעילות עד שקשה לראות כיצד המגזר התעשייתי בימינו יכול להסתדר בלעדיהן, הרי הן אחראיות גם על ייעול הייצור והמשלוחים מהמפעל וגם כמובן על הבטחת הגעת המוצר בשלום אל הלקוח. כיצד מכונות אלו פועלות? קודם כל חשוב להבין שמכונות אלו יכולות לעטוף את המוצרים בכמה דרכים כאשר יש מוצרים שיהיו בתוך ניילון ואז המכונה תוציא מהם את האוויר, ויש מכונות שפשוט יעטפו בחוזקה את המוצרים על ידי חימום הניילון. יש גם מכונות שיארזו בוואקום אך עדיין יישאר אוויר על המוצר או שהוא יהיה חשוף לגמרי.

למה מכונות אלו יכולות לשמש?

אולי היה לכם קשה להבין מה בדיוק עושות מכונות ואקום לפי השורות האחרונות ל הפסקה הקודמת אך זה בדיוק הזמן להסביר. מכונות הוואקום יכולות לארוז בכוח ובלחץ גבוה את המוצרים השונים, שיכולים להיות גם קטנים וגם גדולים. בדרך כלל כשאורזים בוואקום המוצר עצמו נעטף לחלוטין ואין בו אוויר כיאה להגדרה של וואקום. לעומת זאת יש לא מעט מוצרים שנארזים על ידי מכונות אלו ורק מוצמדים זה לזה, כך שיהיה יותר נוח לסחוב כמה מוצרים יחד, כמו למשל מארזי שימורים או בקבוקי שתייה. מכונות אלו יכולות להיות שימושיות לאריזה של מוצרים שונים מכל החומרים כולל מוצרי מזון.

אלו סוגי מכונות ואקום קיימות?

יש מגוון רחב של מכונות ואקום כאשר המוכרת ביותר היא מכונת השרינק. לא נדבר על כל היצרנים והמותגים כי זה לא ייגמר, יש כאלו בעולם בשפע ורק מהיצרנים שמשווקים בישראל אפשר למצוא גיוון רב. מכונת השרינק היא הידועה ביותר כי היא פשוטה לשימוש והיא נמצאת בחנויות שונות ולא רק במפעלים. מכונה זו יכולה להיות אוטומטית או חצי אוטומטית כאשר הגרסה החצי האוטומטית היא זו שנמצאת בבתי עסק שונים. חשוב לזכור כי המכונות השונות יכולות להיות גם חלק מפס ייצור במפעל ואז הן יהיו גדולות יותר, איכותיות יותר ויעילות יותר.

ממי אפשר לקנות מכונות ואקום?

אפשר לקנות מכונות ואקום ממגוון רחב של חברות שמשווקות אותן בארץ כאשר כל מה שאתם צריכים לעשות כדי למצוא את החברות הללו הוא לחפש בגוגל. אחרי חיפוש קצר בגוגל תוכלו למצוא מגוון רחב של מכונות שיתאימו לצרכים שלכם בדיוק רב, לפי הגודל, רף התקציב וכמובן איכות היצרן שמעידה על אמינותו. חשוב להתעניין בניסיון של היצרן ובהמלצות שיש עליו וכך תוכלו לקבל את הבחירה הכי טובה שיש. אסור לשכוח כי מכונות ואקום יהיו לשימושכם ארוך הטווח ולכן לא כדאי לבצע את הקנייה בפזיזות ובטח לא ממחשבה על התקציב בלבד, מה שיכול להיות בעייתי מאוד בהמשך השימוש בה.

כיצד נבחר את המכונה הכי טובה?

כדי לבחור את המכונה הכי טוב את צריכים קודם כל להבין מה המאפיינים שאותם המכונה צריכה להציג. בסופו של דבר יש מכונות איכותיות מאוד ועדיין הן לא יציגו את האפשרות שמתאימה לכם, כמו למשל אריזה אוטומטית. יכול להיות שמכונה אחרת לא תוכל להיות מוזנת בניילון פלסטי בעובי המתאים, מה שיכול להתאים למוצר שאתם רוצים לארוז. כך אפשר להמשיך ברשימה ארוכה של פרמטרים שאתם חייבים לבדוק האם הם רלוונטיים עבורכם ורק אז לבחור נכון. כמובן שיש משווקים שיעזרו לכם לבצע את ההתאמה הכי טובה שיש באופן אובייקטיבי כדי שתוכלו לבחור בתבונה.

הפוסט פורסם ראשון בבלוג מדיום בתאריך 8.8.19

https://medium.com/@starpkstarpk12/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%90%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%A1%D7%98%D7%90%D7%A8%D7%A4%D7%A7-d1057f81db65

Leave a comment